Powered by Smartsupp

Velkolepý návrat Vans

Jistě všichni znáte velmi oblíbenou a dnes již celosvětově rozšířenou značku Vans, která zdobí mnohé doplňky, tašky a především boty, které můžeme vídat každým dnem na lidech každého věku všude kolem nás.

queens-Y7XjV7VSNTU-unsplash
Nebylo tomu tak však vždy, tato značka si své jméno těžce vybojovala a dostala se do našeho povědomí i prostřednictvím filmových pláten a mladých skateboardových nadšenců.


Pojďte se s námi podívat, jak tyto sportovní boty Vans získali svojí polularitu. Než však odhalíme, jak se tato rodinná značka dostala na místo vedle světových velikánů mezi značkami, jako je například Nike, nebo Adidas, podíváme se, jak to vůbec všechno začalo.


V březnu 1966 byla bratry Paulem a Jimem Van Dorenovými otevřena v Kalifornii společnost Van Doren Rubber Company pro výrobu obuvi. Nejednalo se však o jen tak ledajakou obuv, tato měla dvakrát tlustší podrážku, než jakákoliv jiná obuv a byla vyráběna a na místě prodávána přímo veřejnosti.


První sérií modelů byla Vans Authentic, která byla zároveň prvním výrobkem této společnosti, prodávat se začala 16. března 1966 a navrhl ho zakladatel Paul Van Doren.


Modelová řada Authentic jsou jednoduché tenisky s vulkanizovanou podrážkou a plátěným svrškem. Jejich praktický pohodlný střih a jednoduchost je dělají velmi populární obuví, především ve skateboardingu, který ji také proslavil. Model Authentic se vyrábí do dnešní doby a to dokonce v původním designu a bez jakýchkoliv technologických obměn, takže milovníci retro stylu, vyrazte nakupovat!

1e031a0bbdd80677499128e427b67c9e94121491-1100x735


Rychlý vzestup a pád


Značka Vans se stala velmi oblíbenou především v kultuře skateboardingu, se kterou byla odjakživa spojována a také značně využívána. Později se však tato značka stala velmi oblíbenou také v punku. Přívrženci punkové módy si oblíbili především model Authentic.


Vans se rozhodli rozdat pár kousků své prestižní obuvi mladým hvězdám skateboardingu, jako Tony Alva, Stacy Peralta, nebo Steve Caballero, čímž si naklonili jejich přízeň a získali tak na svou stranu celou komunitu skaterů. Tenisky Vans se objevily i na filmových plátnech, kde je proslavil Sean Penn ve filmu Zlaté časy na Ridgemond High.


Značka rozjela svou výrobu, vznikly nové legendární modely jako 'Sk8-Hi', 'Old School' nebo 'Slip-ony'.

sk8-hi


V roce 1984 však vzhledem k velké konkurenci ze strany světových značek, jako je Nike a Adidas, které se začaly věnovat výrobě specializované sportovní obuvi, firmu Vans potkaly krušné časy a ocitla se až na pokraji bankrotu. Díky odhodlání a dobré vizi Paula Van Dorena však značka přežila a vrátila se ke svým tradičním modelům, prosazována hvězdami, jako například skateboardistou Geoffem Rowleyem.


V tomtéž roce se Vans rozhodli spojit s Warped Tour, velkým letním festivalem putujícím po celé Americe. Značka se postupně stala doménou skaterů, snowboardistů, umělců, rockerů, punkáčů, ale i surfařů a v roce 2001 společnost Vans celou tour koupila.

warped-tour
Firma Vans vyšla vstříc svým fanouškům a přívržencům a začala budovat skateparky, sportovní haly či umělecké domy, jako je například House of Vans v Londýně, na důkaz toho, že lidé a jejich originalita je to, co určuje směr této značky, čímž se také stala výjimečnou, tradiční a zároveň nesmrtelnou.

Upgrade designu i kvality mohl dále pokračovat a v roce 2003 byla vytvořena nová kolekce Vault, špičková klasika, tentokrát navržená tak, aby upoutala pozornost influencerů i butiků.


Jak vznikl slogan „Off the wall!“?


K logu značky Vans bývá často doplňován sloganOff the wall!“, o němž však dnes již málokdo ví, co ve skutečnosti znamená.

jan-kopriva-WAUjYu9jQpc-unsplash


Za vznikem této hlášky nestojí samozřejmě nikdo jiný než skateboardisti, kteří se mimo jiné významně podíleli na popularizaci a proslavení této značky.


Skateři tehdy objevovali limity ježdění v bazénech a mezi sebou se zdravili hláškou „off the wall“, která odkazovala na projíždění stěn vypuštěných bazénů. Vans tento pozdrav přijal za svůj a začal ho propagovat jako heslo značky, které se později dostalo také do loga produktů Vans a dnes již zdobí nespočet módních doplňků nic netušících odběratelů této značky.


Vans tehdy nabízel rozsáhlou škálu designů. Pro děti, které si kupovaly tuto obuv, byla navíc vyhlášena soutěž, úkolem bylo posílat nákres svojí vlastní představy o tom, jak by měly Vansky vypadat, poté byl každý měsíc vylosován majitel jednoho designu a jako cenu vyhrál od společnosti jeden den v Disneylandu.


Pokud se ve firmě tímto způsobem shromáždilo více podobných návrhů, bylo to jasné znamení k tomu, aby boty v tomto designu začali vyrábět. Strategií firmy bylo produkovat co nejvíce barevných variací a zajímavých designů, které budou mladé lidi bavit. Vans se například oproti Nike, nesoustředil tolik na technické upgrady a ergonomická vylepšení, ale spíše se zaobíral rozmanitostí designů, díky čemuž se také proslavil jakožto autentická značka, jediná svého druhu.


Značka se stala základem americké kultury obuvi, na úrovni ikonických značek jako Converse, či Nike. Vans nosí známé celebrity a módní influenceři, stejně tak jako třeba i lidé, kteří jen zřídka věnují pozornost tomu, co je stylové, teenageři, děti i dospělí. Všichni propadli tomuto praktickému trendu kvalitní a pohodlné originální obuvi.
Dnes obuv Vans nosí nejen skateboardisté, ale také milovníci streetwearového stylu a řada slavných hvězd. V těchto teniskách jsme mohli vidět například celebrity pověstné svým stylem: herečky Kristen Stewart a Emmu Watson nebo modelku Bellu Hadid.

tiago-pedro-ScI-dqCyfYw-unsplash


Nový boom pro Vans


Novinkou, která vynesla obuv Vans na vrchol slávy se stal seriál od Netflixu Squid Game, který použil tuto praktickou sportovní obuv v outfitech svých postav, čímž jim učinil masovou reklamu po celém světě.


Netflix už několikrát ukázal, že dokáže přivést na svět velmi populární filmy a seriály. Úspěch série Squid Game

Squid-Game-Vans-1200x675


+ ovšem překvapil celý svět. Jihokorejský seriál se stal krátce po uvedení nejsledovanějším na Netflixu, dominuje takřka na všech trzích.


Seriál pojednává o tom, jak chudí Jihokorejci, kteří se topí v dluzích, dostanou příležitost vydělat si během pár dní pohádkově vysokou sumu 38 milionů dolarů. Problém však spočívá v tom, že během dětských her, ve kterých mezi sebou soupeří zpočátku pět stovek chudých lidí, přijdou o život v každém kole desítky z nich. Jelikož však účastníci nemají co ztratit, navzdory této skutečnosti v soutěži dobrovolně pokračují.


V seriálu, kde skupina lidí hraje nebezpečnou hru o přežití, jsou kromě barevných teplákových souprav součástí outfitů také bílé tenisky Vans, které byly zvoleny především díky své praktické ergonomii a neutrálnímu designu.


Nazouvací boty značky Vans, které nosily postavy v seriálu, zaznamenaly nárůst prodejů o 7800 procent. Podobně na tom jsou také jednodílné teplákové soupravy, které v seriálu nosily stráže. Jedna z hlavních postav, herečka a modelka Jung Ho-yeon, se stala během pár dní nejsledovanější herečkou v Jižní Koreji.


Tento fakt se výrazně odrazil na prodeji bot Vans, který od premiéry korejského dystopického seriálu Squid Game na Netflixu raketově vzrostl a praktické bílé tenisky této autentické značky zaplnily botníky mnoha fanoušků tohoto seriálu.


Už máte ty svoje?


V dnešní době jsou již boty Vans k dostání v mnoha pestrých designech a kvalitním materiálu. Klasický čistě bílý design těchto praktických tenisek navíc poskytuje umělecky založeným lidem prostor pro fantazii a umožňuje se projevit a s pomocí barev a fixů na textil si vytvořit svou vlastní D.I.Y. stylovou obuv.


Vans již léta láme rekordy v popularitě, a to především mezi teenagery. Popularitě mezi všemi věkovými kategoriemi se mohou těšit stylové, praktické a originální batohy s logem značky „Off The Wall“.

calvin-kinateder-OODP0KtWzU8-unsplash


Pokud jste příznivci alternativního a originálního stylu, jistě vám padnou do oka autentické kostkované tenisky Vans, které můžete zkombinovat s mnoha zajímavými outfity, dobře vyniknou například v kombinaci s klasickou kostkovanou košilí, nebo v lehké kombinaci retro a punk stylu.


Oblíbené cool i retro tenisky jsou proslavené nejen díky svému autentickému osobitému designu, ale také díky své precizně propracované ergonomii a praktickému střihu, který přináší svému nositeli maximální komfort a flexibilitu ve veškerých sportovních aktivitách, proto se staly také tak oblíbenými mezi sportovci, v čele se skateboardisty, kteří se dokonce částečně zasloužili o popularizaci této značky.


Rozhodujete-li se pořídit si také jedny z těchto proslulých originálních tenisek, jistě si prohlédněte nejprodávanější kolekce, jako jsou například Vans Authentic, Vans Old Skool nebo Vans Sk8-Hi. Tenisky Vans jsou praktické, komfortní, originální a k dostání jsou v pestré škále barev a designů, ze kterých si jistě vyberete ten svůj.


Vansky jsou velmi esteticky flexibilní, díky čemuž je lze kombinovat s pestrou škálou originálních a odvážných outfitů a vytvořit si tak vlastní osobitý styl, kterým bychom se ve světě módy identifikovali.


Boty však nejsou to jediné, co firma Vans produkuje. Velké popularitě se mohou těšit například také batohy této značky, trička a mikiny, vždy v typicky ležérním a originálním stylu, který si získal již mnoho příznivců a díky své praktičnosti je vhodný ke každodennímu nošení.


Světoznámá značka Vans se udržela, přežila a proslavila především díky jasné vizi a odhodlání jejích zakladatelů, kteří věděli, že i když situace zrovna nenahrává do našich karet, je důležité se nevzdávat a za žádných okolností se nepouštět své autentické vize, ať už se zdá našemu okolí jakkoliv ztřeštěná. Skutečnou hodnotu totiž mají věci autentické, originální, do kterých vložíme kus sebe, věci, za kterými se skrývá příběh, věci, které mají duši.